Handels- og Leveringsbetingelser


Generelle Informationer

SAVITA ApS
2620 Albertslund
Danmark
CVR: 41629207

Tel: 30303200
Mail: Kristensen.tanja@outlook.dk

Betaling

Vi modtager betaling med:

  • Bankoverførelse
  • Mobilpay

Vi opkræver ikke gebyr for betalingen.

Alle beløb er oplyst i danske kroner og inklusiv moms.

Alle priser kan til enhver tid ændres af SAVITA ApS

Ordrebekræftelse

Når din ordre er gennemført, vil du kort efter modtage en ordrebekræftelse på mail. Det er vigtigt at du kontrollerer at den er i overensstemmelse med din bestilling.

Hvis du opdager at der er noget der ikke stemmer overens eller du har ændringer til din ordre bedes du kontakte SAVITA ApS på mail: Kristensen.tanja@outlook.dk

Levering

Forsendelser i Danmark

DAO Pakkeshop: 
39 DKK ved køb under 399,- DKK
Gratis ved køb over 399,- DKK

Levering til hjemmeadresse:
39 DKK ved køb under 399,- DKK
Gratis ved køb over 399,- DKK

AFHENTNING

Hent selv din pakke efter aftale på adressen:

Skærager 5

2620 Albertslund

  • Forsendelsen sker med DAO 
  • Skriv venligst i kommentarfeltet ved bestilling hvor din pakke må stilles hvis ingen er hjemme ved modtagelsen
  • SAVITA ApS levere fra dag til dag på hverdage over hele Danmark. Ved ekstra travlhed kan der dog gå 2-4 dage.
  • Ved levering til ikke brofaste øer kan der forventes transporttid på 1 ekstra dag.
  • Hvis du har placeret din ordre inden kl. 15.00 vil du kunne forvente at modtage dine varer dagen efter
  • Leveringen finder sted på hverdage i tidsrummet kl. 05:00-23:00
  • SAVITA ApS kan tilbyde at fremsende din ordre til en alternativ adresse hvis ordren er bestilt som gave.
  • Hvis du i kommentarfeltet skriver hvor pakken må stilles, hvis fragtmanden ikke træffer nogen hjemme, så sker leveringen således på eget ansvar.
  • Leveringen sker til kantsten eller hoveddør.
  • Glemmer du at hente din pakke i pakkeshoppen, vil du blive opkrævet for forsendelsesudgifterne fra det pågældende fragtselskab ved returneringen.

Ønsker du din pakker genfremsendt er fragten 39,-

FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller på nettet, har du 14 dages fortrydelsesret.

Du har altså 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer. Fortrydelsesretten kan kun benyttes,

hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Hvis du fortryder dit køb, kan du enten nægte modtagelse af pakken eller sende varen retur til:

SAVITA ApS
Skærager 5
2620 Albertslund

Du bedes venligst vedlægge en kopi af din faktura som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt på www.savita.dk

Hvis du nægter modtagelse af pakken, eller lader være med at afhente den hos pakkeshoppen, vil du blive opkrævet for de returneringsomkostninger, fragtselskabet måtte kræve for at returnere pakken til os.

SAVITA ApS  anbefaler, at varen returneres via DAO, GLS eller POSTNORD, og at varen sendes som pakkepost. På den måde har du og vi mulighed for at spore pakken i Fragtselskabets system, og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet returneret til SAVITA. Du har herudover mulighed for at kunne efterlyse pakken, hvis udlevering ikke har fundet sted. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til dig.

Du skal sende din ordre retur til os uden ugrundet forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal sendes til Kristensen.tanja@outlook.dk 

Du skal i din mail gøre os opmærksom på at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

REKLAMATIONSRET

Efter modtagelsen af dine varer beder vi dig gennemse din ordre for evt. fejl eller mangler. Opdager du fejl eller mangler i din levering fra SAVITA ApS skal dette påberåbes i rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Lider varen af en fejl eller mangel, vil SAVITA forsøge at afhjælpe denne eller alternativt foretage en om levering. 

Du er forpligtet til på forlangende at vise et billede hvor fejlen eller manglen viser sig. Du kan som udgangspunkt kun klage over en fabriksfejl der viser sig inden for 2 år efter du har modtaget dine varer.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles SAVITA ApS inden for rimelig tid efter varens modtagelse.
Varen returneres i det tilfælde til nedenstående adresse på egen regning:

SAVITA ApS
Skærager 5 
2620 Albertslund

Vi beder dig beskrive varens fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, samt at oplyse ordre eller fakturanummer. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav, eller varer der sendes uden porto.

Herudover henter vi ikke pakker, der blevet sendt "uden omdeling" til en pakkeshop eller som bliver afsat uden kvittering på adressen.

Det er ligeledes heller ikke muligt lige at aflevere returvarer eller reklamationer personligt på adressen.

Har du sendt en vare tilbage til os pga. fortrydelse eller reklamation, vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen.

I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varen skal returneres i væsentlig samme stand som ved modtagelsen. Den skal være i ubrudt og original emballage. Vi anbefaler at du sender varen retur med hhv. Postnord eller GLS. Husk at sende pakken forsikret og gemme pakkesporingsnummeret, det er din forsikring om at varen er sendt og hvis forsendelsen ikke når frem, så kan du bede fragtselskabet søge i deres database.

Bemærk! Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.